čtvrtek 26. září 2013

Jihočeská kulajda se ztraceným vejcem

Vždycky, když jsem měla doma kopr jsem udělala koprovku. S koprem jsem nikdy neměla chuť experimentovat a zkoušet nové věci, jelikož koprovka je prostě nejlepší a nic se jí nemůže vyrovnat. Tuto myšlenku jsem však rychle zatratila, když jsem poprvé ve svém životě ochutnala kulajdu. Sice jsem tuto polévku neměla nikdy dříve, ale po jejím uvaření jsem se do ní zamilovala. Zkuste ji také uvařit a ocitnete se v nebi jako já!

Ingredience:
(4 osoby)

hrst sušených hub - máte-li čerstvé, tím lépe
6 větších brambor
špetka kmínu
3 bobkové listy
3 celé černé pepře
3 kuličky nového koření
200g zakysané smetany - čím tučnější, tím lepší
plátek másla
3 lžíce mouky
2-3 lžíce octa
cukr 
kopr
mlety černý pepř
sůl

Máslo rozehřejte v hrnci a zasypejte moukou. Utvořte jíšku, kterou krátce zasmahněte. Poté zalijte vodou, přidejte oloupané brambory nakrájené na kousky (kostičky zhruba 1x1cm) ,sušené (máte-li čerstvé tak samozřejmě ty) houby a koření - bobkový list, nové koření a celý pepř . Vařte zhruba 15-20 minut dokud nebudou houby i brambory uvařené. Koření vyjměte ven a vyhoďte.

Zalijte smetanou a krátce povařte. Dochuťte octem, cukrem, solí a pepřem.

Na závěr vhoďte jemně nasekaný kopr a krátce povařte.

Podávejte se ztraceným vejcem (jak na ztracené vejce najdete zde). Jako přílohu můžete ještě navíc zvolit chléb.