středa 26. června 2013

Rebarborový crumble

Miluji, když si mohu listovat kuchařkami, kochat se jídlem, přemýšlet, jak může chutnat, jak ho udělat jinak...no prostě sbíhají se mi sliny. Když prostě nevím, co vařit, otevřu kuchařku a inspiruji se. Takto mi padl do oka i sladko-kyselý dezert crumble.

Crumble (výslovnost) znamená v překladu drobit se, drolit se; česky ho můžeme označit jako drobenku či žmolenku, kterou každý zná z klasického ovocného koláče. U tohoto dezertu však chybí těsto a jsou zde jen dvě vrstvy. První vrstva ovoce a druhá vrstva drobenky. Můžete využít jakékoliv ovoce i jeho mix, lepší je však kyselejší (rebarbora, jablka, rybíz,jahody, lesní plody...), jelikož drobenka je docela sladká a obě vrstvy crumble vám budou kontrastovat a vytvářet konečnou chuť.

Přiznám se, že rebarboru jsem mnohokrát v životě neměla, příliš mě neoslovila. Moje chuť zkoušet ji připravovat nebyla příliš valná, ale když jsem pak upekla poprvé tento dezert, mohli jsme se po něm zbláznit, přetahovali se o lžičku a ve chvíli byl pryč. A to bylo po deváté večerní.


Ingredience:
(4 osoby)

3 hrnky oloupané a nakrájené rebarbory (nevadí, když bude zelená)
100 g másla
150 g hladké mouky
120 g cukru - můžete dát i více, rebarbora je dost kyselá, záleží na vaší chuti

Troubu předehřejte na 180°C.

Nejprve si vytvořte drobenku - rozměklé máslo nakrájejte na kostičky a společně s moukou a cukrem zpracujte. Měla by vám vzniknout drobivá hmota.

Očištěné ovoce naskládejte do zapékací mísy - vrstva ovoce by měla být vysoká asi 2-3 cm. Poté zasypte rovnoměrně drobenkou. Dejte do trouby a pečte zhruba 30 minut dokud drobenka nezačne zlátnout.

Můžete podávat teplé i studené.

Rebarborový crumble doplněný zakysanou smetanou a skořicí