úterý 9. dubna 2013

Velikonoční food party

Začalo to někdy před 3 lety. Poprvé jsem se rozhodla, že ozkouším své kuchařské schopnosti na na někom jiném než jen doma. Pozvala jsem tedy na návštěvu několik přátel a udělala jim skromnou večeři. Postupem času se z toho stala tradice a začala jsem tyto food party dělat 2-3x do roka.

Jedná se vždy o velice příjemnou dlouhou večeři. Tentokrát jsem se rozhodla udělat akci komornější, oproti té letní akci, kdy jsem hostila 18 lidí. Pozvala jsem tedy jen 8 přátel a připravila si pro ně velikonoční menu o osmi chodech.


Amuse bouche

Plněné vajíčko se slaninou

Velikonoční hlavička s jarním salátem

Krémová řeřichová polévka s parmazánovým nočkem


Kuřecí roláda plněná játry a žampiony

Velikonoční beránek

Mazanec

Výběr sýrů


Každou párty si důkladně dopředu plánuji. Většinou začínám 2-3 týdny předem. Vše záleží na množství pozvaných hostů a chodů, které se budou podávat.

Jak naplánovat dobrou food party?
        
2-3 týdny předem
  • Rozmyslete si jaké bude téma party a jaké jídlo se zhruba bude podávat (ideální je vybírat sezónní suroviny, spojit party s ročním obdobím...)
  • Vyberte hosty, tak aby si rozuměli - nemusí se úplně všichni znát, během večera se všichni seznámí, avšak pozvat 10 lidí, kteří se nikdy neviděli bych vám neradila
  • Rozešlete pozvánky (v dnešní době Facebooku a Googlu+ je to velice snadné) a požadujte od každého odpověď, abyste mohli vše správně rozpracovat a připravit - pokud by část hostů nemohla můžete pozvat další
  • Začněte připravovat menu a shánět suroviny, které nejsou běžně dostupné (já například musela objednávat jehněčí a chvíli mi trvalo než jsem oběhala řeznictví a našla to v kterém mi ho na Velikonoce seženou)
  • Pokud pozvete více hostů popřemýšlejte zda-li máte dost židlí, stolů, nádobí - talířů, skleniček, příborů...Pokud ne, domluvte si s někým půjčení - mě se nejvíce osvědčila babička, jelikož u ní najdu téměř vše 
týden předem
  • Měli byste mít zkompletované menu
  • Sepište si jednotlivé suroviny, které budete muset nakoupit
1-2 dny před party
  • Nakupte všechny potřebné suroviny
  • Vytvořte si přibližný časový harmonogram vaření - abyste využili každou chvíli (tj. když se něco peče v troubě, můžu při tom dělat něco jiného...)
  • Přichystejte si všechno nádobí, židle, stoli, spočítejte, zda-li se vše shoduje s počtem hostů
  • Vytvořte zasedací pořádek - snažte se, aby vedle sebe seděli ty, co se znají, ale zároveň, aby nikdo nebyl odstrčen; je též dobré, je dobré promíchat ženy a muže dohromady
  • Připravte hudbu, kterou budete během večera pouštět
  • Nachystejte nějakou zábavu po večeři - např. společenské hry...
1 den předem
  • Pokud Vás čeká následující den náročné vaření prostřete si již stůl a nachystejte všechny dekorace
  • Můžete začít i vařit či nakládat maso, atd..samozřejmě jen to, co je potřeba nechat odležet nebo vydrží čerstvé a dobré do dalšího dne
Den D
  • V klidu se nasnídejte a pusťte se do příprav - ideální je pustit si oblíbenou hudbu
  • Řiďte se se vašim harmonogramem - hlavně se nenervujte pokud něco nestíháte
  • Nechte si alespoň hodinu před zahájením párty na Vaši přípravu - sprcha, obléknout se, načesat a namalovat
Den poté
  • Bude Vás čekat nejspíše hora nádobí, ale bude to stát za to :)

Chcete -li poradit s Vaší food party, napište mi a já Vám ráda poradím!