úterý 9. října 2012

Hráškové pyré

Dokud si doma neuděláte toto báječné hráškové pyré, neuvěříte mi, že existuje tak nádherně svítivá zelená barva. Byla jsem úplně v údivu, když jsem dokončila toto pyré, jakou barvu má. Byla jsem zvyklá na hrachovou kaši z jídelen a její barva připomínala maskovací vojenskou zelenou. Takže jsem předpokládala, že moje hráškové pyré se ji bude podobat. Ale to se nestalo. Hlavním důvodem, proč tomu tak je, je že hrachová kaše se dělá z hrachu sušeného, hráškové pyré jsem oproti tomu dělala z hrášku mraženého.

Ingredience:

1 balení mraženého hrášku (400g)
máslo
muškátový oříšek
pepř
sůl 

Hrášek uvaříme v osolené vodě doměkka, trvá to asi 10-15 minut. Scedíme a pomocí tyčového mixéru rozmixujeme na pyré. Zjemníme oříškem másla. Dochuťte solí, pepřem a nastrouhaným muškátovým oříškem.

Vhodné jako příloha k masům či jako pomazánka na chleba.


Pečená kýta s bylinkami, gratinované brambory, hráškové pyré