úterý 19. července 2011

Rukolový salát s kuřecím medailonkem a hoblinami parmazánu

Při každém nákupu jsem kolem ní jezdila s nákupním košíkem a mlsně na ni koukala. Jaká asi může být? Načteno jsem o ni měla dost, ale ještě jsem neměla možnost ji ochutnat. Dnes jsem se konečně odhodlala a koupila ji. 
První sousto bylo nečekaně překvapivé, jelikož jsem myslela, že bude připomínat chuťově salát. Což se ukázalo jako špatný odhad. Chuť rukoly je charakteristická svou pikantně jemnou chutí, která je jen těžko popsatelná. Je ostřejší a štiplavější, takže dokáže zpestřit každé jídlo, hlavně saláty, těstoviny a rizota. Chuť mladých lístků připomíná ředkvičku, nahořklosti starších listů se jednoduše zbavíme krátkou tepelnou úpravou. Díky obsahu různých silic může rukola chutnat i podobně jako hořčice. 



Ingredience:
(4 osoby-předkrm)

200g kuřecích prsou
200g rukoly
50g parmazánu (lze nahradit sýrem Gran Moravia)
šťáva a kůra z citronu
olivový olej
cukr
pepř
sůl

Kuřecí prsa nakrájíme na madailonky a v misce smícháne s olivovým olejem. necháme 10 minut odležet a během té doby si připravíme rukolu.

Z olivového oleje a šťávy citrónu vytvoříme ve velké míse emulzi. Zlehka osolíme a přidáme špetku cukru. Poté do mísy přidáme omytou rukolu. Promícháme

Kuřecí maso orestujeme na oleji. Jelikož jsou medailonky malé stačí 3-4 minuty z každé strany.

Nejdříve klademe na talíř ochucenou rukolu, kuřecí medailonek a na závěr hobliny z parmazánu (pokud nemáme hoblinkovač, postačí nám škrabka na brambory). Můžeme pokapat balzamikovým octem.