sobota 30. července 2011

Ředkvičková pomazánka

Víc vařím než píšu na blog. Měla bych to napravit, jenže bych potřebovala, aby byl den dvakrát tak delší. Dříve moje vaření probíhalo tak, že jsem prohledávala internet, kuchařky a časopisy o vaření. Hledala jsem něco zajímavého, pospojovala to dohromady a teprve poté jsem jela nakoupit. Jenže teď to dělám jinak. Nejprve oběhnu zahrádku a až podle najité zeleniny vařím. A dnes jsem zrovna objevila záhonek ředkviček. Parááááda.

Malé červené bulvičky, které dokážou parádně rozparádit chuťové buňky a připřavit je na další chod.
Pamatuji si, když jsem ještě bývala malá a už od února - týden po zasetí do skleníku - se ptala dědečka jestli si jednu můžu vytrhnout. Dva týdny trpělivě odolávali mému naléhaní, ale vždycky přišel ten okamžik a já se dočkala jedné malé centimetrové hlavičky, jenž zlehounka vykukovala z hlíny. Ta chuť se nezapomíná. První malá ředkička každý rok má vždy neopakovatelnou chuť. Je jiná. Prostě první :)

Ingredience:
(4 osoby)

8 středních ředkviček
1/8 papriky
jarní cibulka
vanička tvarohu
lučina
mléko
cukr
pepř
sůl

Zeleninu rozmixujeme najemno a smícháme s tvarohem a lučinou. Pokud je potřeba zředíme trochou mléka. Dochutíme solí, cukrem a pepřem. Můžeme zlehka polít balzamikovým octem.

Ředkvičková pomazánka na celozrném chlebu s rucolou a šunkou