úterý 19. července 2011

Kuřecí polpettone s ricottou

Jen tak jsem si brouzdala internetem a narazila na zajímavá název. Kuřecí polpettone. Hmm...co to asi může být. Moje zvědavost mi nedala a začala jsem pátrat po onom záhadném slůvku. Stačilo využít Google Translate. Jaké bylo moje zklamání, že tak vznešené slovo POLPETTONE je italsky obyčejná sekaná. Vlastně tak obyčejná není. Dělali jste někdy sekanou z kuřecího masa? Ja tedy ne a ani mě nenapadlo, že by to šlo. V Itálii je to však běžné. 
Maso jsem si musela namlít sama, jelikož mlété kuřecí nikde neprodávají. Koupila jsem stehenní řízky, jsou o něco tučnější a levnější než kuřecí prsa. Je zbytečné kupovat prsa, když pak maso rozemeleme. Rozdíl stejně nepoznáte.

Ingredience: 
(4 osoby) 

500g kuřecích stehenních řízků
150g slaniny
kelímek ricotty (okolo 300g) 
100g parmazánu
vejce 
muškátový oříšek
svazek čersvé bazalky 
olej 
pepř 
sůl 



Kuřecí maso nameleme. Část masa může projet mlýnkem dvakrát. Maso se potom lépe spojí. Ve velké míse smícháme maso s ricottou, nastrouhaným parmazánem, vajíčkem, nasekanou bazalkou, lžičkou nastrouhaného muškátového oříšku, solí a pepřem.

Těsto dobře propracujeme rukama a vytvoříme z něj tři válečky. Každý obalíme plátky slaniny.

Dáme do pekáčku, lehce podlijeme vodou (opravdu jen trochu) a pečeme v rozehřáté troubě  na 180 °C asi 30 minut.

Ideální podávat opečenými bramborami a rukolovým salátem