úterý 28. června 2011

Teplý cizrnový salát

Je léto...všichni chtějí být štíhlí do plavek. Nevyjímaje mě. Bohužel mé blogování sebou přineslo pár kil navíc. Všechno musí mít výtečnou chuť a ne jen být hezky načančané na talíř. Takže jsem se nevyhla ochutnávání a ochutnávání. A trochu jsem nakynula :) Proto jsem se rozhodla trochu omezit příjem jídla a zařadit do jídelníčku něco zdravějšího. Nevím jak dlouho mi to vydrží, ale budu se snažit.

Je určitě potřebné do jídelníčku zařadit luštěniny, takže dnešní oběd byl jasný. Hrách a čočku mám docela často, proto jsem se rozhodla pro cizrnu, která se v českých kuchyních ještě příliš nezabydlela. 

Cizrně se jinak říká římský hrách, je však větší a chutnější. Chutí připomíná oříšky. Obsahuje bílkoviny, vápník a další důležité minerály. 
Připravují se z ní nákypy, dušené pokrmy a polévky. Snad nejznámější pokrm je středomořská kaše Hummus (Homos). Cizrna se upravuje stejně jako sója a také se z ní vyrábí mouka.



Ingredience:
(4 osoby)

300-400g cizrny 
4-5 větších rajčat
250g vepřové šunky 
velká cibule
svazek petržele
2 lžičky naloženého pepře (lze nahradit mletým pepřem)
olivový olej 
sůl 

Postup:
  • Cizrnu namočíme na 10-12 hodin do vody. Poté vaříme přibližně hodinu.
  • Cibuli nakrájíme na větší kousky a orestujeme na olivovém oleji. Až cibule zezlátne, vhodíme rajčata nakrájená na kostičky a petržel nasekanou najemno. Chvíli podusíme. 
  • Na závěr přidáme naložený pepř nasekaný na menší kousky a šunku nakrájenou na úzké plátky.
  • Uvařenou cizrnu scedíme a smícháme s rajčatovou směsí.