středa 25. května 2011

Pečená dorada na rozmarýnu a petrželi

Dorada neboli pražma - výborná jemná ryba, kterou stačí chvíli marinovat v bylinkách, zakápnout olivovým olejem, citronovou šťávou a hodit na pekáč.

Co mě velmi překvapilo nedávno v obchodě, byly igelitové sáčky na pečení ryby, takové které se u nás používají na pečení masa. Ten jsem dokonce jednou i použila, ale pekla jsem rybu v malé troubě a když se sáček nafoukl, tak praskl o vrchní spirálu. Takže příště už radši budu péct v pekáčku.

Při vzpomínce na vůni pečené dorady s rozmarýnem se mi vybaví vzpomínka na dovolenou na Tenerife. Přijemný večer na balkoně našeho apartmánu s krásným výhledem na azurové moře. Lahodně vonící večeře, červené víno tekoucí proudem, vlahý větřík vanoucí od moře, západ slunce a nebe plné červánků...může být něco lepšího? NE! :)


Ingredience:
(2 osoby)

dorada (300-400g)
čerstvé snítky rozmarýnu
petržel
citronová šťáva
citronová kůra
mořská sůl
olivový olej 

Postup:
Rybu zbavíme vnitřností (většinou už ji tak koupíme) a důkladně omyjeme pod tekoucí vodou. Osušíme utěrkou. Bylinky nasekáme najemno a smícháme je v misce s olivovým olejem (7-8 lžic). Doradu vložíme do misky s vzniklou směsí a potřeme. Jak zvrchu, tak i vevnitř. Bylinky nám krásně provoní rybu. Necháme 10 minut odstát. Pekáček či zapékací misku lehce polijeme olivovým olejem. A vložíme do něj rybu kterou jsem z obou stran posolili a pokapali šťávou z citronu. Pečeme 20-25 minut ve vyhřáté troubě na 180°C. Vhodnou přílohou jsou brambory (na Tenerife jedině s Papas arrugadas), zeleninový salát nebo pečivo.